Thursday, January 09, 2020

KELEBIHAN TIKAR GETAH

Zaman sekarang, mungkin permintaan tikar getah sudah kurang kerana ramai yang telah bertukar menggunakan lantai vinyl, lantai laminate, tiles, mozek dan lain lain. Tetapi apa yang anda perlu tahu tentang kelebihan tikar getah ini? Sebenarnya ada beberapa kelebihan yang anda perlu tahu yang tidakpun merugikan anda. Jika anda sedang menyewa rumah, duduk di rumah kuarters ataupun anda ingin jimatkan bajet yang ada, jadi sangat sesuai jika anda ingin menggunakan tikar getah ini.

Antara kelebihan tikar getah ialah
  • Tahan lasak dan susah koyak

Sebelum anda membeli tikar getah, mesti anda buat survey dulu kan? Jadi anda boleh google Al Aqsa Carpets sebab tikar getah keluaran dari mereka ni memang tahan lasak dan susah koyak. Anda boleh tonton video di bawah ini untuk lihat sendiri ketahanan tikar getah keluaran Al Aqsa Carpets. 


Jika anda masih tidak percaya lagi, anda boleh datang sendiri ke cawangan mereka untuk test ketahanan tikar getah yang mereka jual ini. Confirm anda akan berpuas hati dengan tikar getah mereka! Untuk mengekalkan ketahanan tikar getah ini, anda haruslah mengangkat barang yang ingin dialihkan ke kawasan lain dan tidak menyeret perabot / barang di atas tikar getah tersebut. 

  • Penjagaan yang mudah dan produk yang murah

Dengan menggunakan tikar getah, anda tidak memerlukan penjagaan yang terlalu rapi. Anda hanya perlu menyapu dan mop beberapa kali dalam seminggu. Ia akan menjadikan tikar getah anda tahan lebih lama. Harga yang ditawarkan untuk tikar getah juga sangat berpatutan dan anda juga boleh memasangannya secara DIY. Jadi, ia lebih menjimatkan kos pemasangan, terutama jika anda mempunyai bajet yang kurang dan tidak mencukupi. 

Selain itu, jika anda teringin memasang lantai vinyl tetapi anda tidak mempunyai bajet yang banyak? Anda boleh pergi sekali lagi ke laman sesawang Al Aqsa Carpets untuk membeli tikar getah American vinyl. Kenapa anda perlu membeli tikar getah tersebut? Sebab tikar getah ini mempunyai texture dan permukaan seperti lantai vinyl cuma mereka variasikan dalam jenis gulung. Sangat jimat dan berbaloi! Ramai dah pelanggan yang menggunakan tikar getah american vinyl untuk rumah mereka. 

  • Kalis air dan kalis minyak 

Anda tidak perlu risau jika ada makanan atau minuman yang tertumpah di atas tikar getah anda. Ini sebab tikar getah yang dijual di pasaran adalah kalis air dan kalis minyak. Ia juga diperbuat 100% PVC. Jadi, jika ada tumpahan air atau makanan, ia tidak akan meresap hingga ke bawah lapisan tikar getah. Jadi, tikar getah ini sangat sesuai digunakan untuk  semua ruangan di rumah, pejabat atau jadikan ia sebagai alas meja.  Anda hanya perlu lap atau mop sahaja kawasan yang berair atau berminyak itu. Kebiasaanya, kanak-kanak yang suka tertumpahkan air, makanan dan sebagainya. Ia akan memudahkan ibu ibu ni membersihkan kawasan rumah.


  • Berkualiti tinggi dengan corak yang sangat cantik 


Pemilihan tikar getah amat penting untuk sesuatu ruang. Tidak kira untuk kegunaan di lantai, meja atau kabinet, kualiti tikar getah haruslah dititik beratkan. Tikar getah yang ada dipasaran dengan ketebalan 0.5mm dan jika anda lihat di Al Aqsa Carpets tikar getah yang dijual ada jenis 0.8mm. Jadi, ia memang sangat berkualiti dan texture seperti lantai vinyl dan tikar getah keluaran Al Aqsa Carpets mempunyai kualiti yang sama untuk semua keluarannya.

No comments:

Post a Comment

Cantik dan tahan lasak! Dapatkan tikar getah terbaik di pasaran eksklusif dari Al Aqsa Carpets

Dah lah cantik, tahan lasak dan susah koyak! Dapatkan pelbagai jenis tikar getah terbaik di pasaran eksklusif dari Al Aqsa Carpets. Pelbagai...